×

«Заң мен тәртіп» — қауіпсіз қоғам құруға бағытталған жаңа цифрлық сервис

Adal Adam 20.10.2025 | 16:43
«Заң мен тәртіп» — қауіпсіз қоғам құруға бағытталған жаңа цифрлық сервис
Фото: ҚР ІІМ баспасөз қызметі

Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігі (ІІМ) азаматтар мен құқық қорғау органдары арасындағы өзара байланысты күшейту мақсатында «Заң мен тәртіп» атты цифрлық сервисін іске қосты, деп хабарлайды Adaladam.kz.

Бұл жоба — ІІМ-нің жүргізіп жатқан ауқымды цифрландыру бағдарламасының құрамдас бөлігі.

Сервис қызметінің негізгі мүмкіндіктері

  • Азаматтар құқық қорғау органдарына онлайн түрде өтініш, шағым немесе ұсыныс жолдай алады.

  • Жүйе арқылы өтініштің қабылданғандығы мен орындалу барысын бақылауға болады.

  • Сервис тәулік бойы жұмыс істейді және өтініштер еліміздің барлық аймағынан қабылданады.

Жобаның ауқымы мен маңызы
Мемлекет деңгейінде цифрлық трансформация бағдарламалары жүргізілуде. Мысал ретінде, «Цифрлы Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасы арқасында мемлекеттік қызметтер сандық форматқа көшу үстінде. 

Сонымен қатар, құқық қорғау органдары жұмысын жаңғырту тұрғысынан 2030 жылға дейінгі Ұлттық құқықтық модельде «полицияның сервистік моделі» және «құқық қорғау органдары мен соттарды цифрландыру» бағыттары айқындалған. 

Мысалы, құжатта атап өтілгендей: «құқық қорғау органдарының қызметін жаңғыртудың басым бағыты — полицияның сервистік моделіне кезең-кезеңімен көшу». 

Бұл тұрғыда «Заң мен тәртіп» сервисі — халық пен полиция арасындағы коммуникацияны жақсартып, құқық қорғау жүйесіндегі ашықтық пен қолжетімділікті арттыруға бағытталған нақты қадам.

Түркістан облысындағы көрсеткіштер
Жыл басынан бері Түркістан облысы бойынша қызметтік деректер:

  • Жүйе арқылы жалпы 679 хабарлама келіп түсті.

  • Оның ішінде: қоғамдық тәртіпті бұзу — 292 жағдай; тұрмыстық зорлық-зомбылық — 36; жол-көлік оқиғасы — 25; қылмыстық істер — 7.

  • Сондай-ақ, 290-нан астам хабарлама басқа да құқық бұзушылық фактілерін қамтиды.

Жоба мақсаты мен артықшылықтары
Бұл цифрлық сервис арқылы:

  • азаматтардың құқықтық сауатын арттыру;

  • полиция қызметінің жұмысын ашық әрі есепті ету;

  • халықтың құқық қорғау органдарына деген сенімін нығайту;

  • құқық бұзушылықтарға жедел әрекет ету деңгейін көтеру көзделген.
    Сервис қолданушыларға өтінішін оңай жолдау және оның мәртебесін нақты көре алу мүмкіндігін береді.

ІІМ цифрлық технологияларды әрі қарай енгізу бағытында ресурс­тарды, деректер базаларын, автоматтандыру жүйелерін жетілдіруде. Мысалы, құқық қорғау органдарында «цифрлық полиция» ұғымы қалыптасуда, яғни қызметкерлер ақпараттық-талдау жүйеленген ортада, заманауи құрылғылармен және жүйелермен әрекет ете алатын болмақ. 
Сонымен қатар, қай өңірде де халыққа сервистік тәсілмен қызмет көрсету — яғни «жақын полиция» қағидаты — айқындалып отыр.